2019-2020 Bahar Dönemi Mimari Tasarım dersleri Dijital SergileriTüm Etkinlikler

Her dönem sonunda geleneksel olarak düzenlenen Mimari Tasarım 1, Mimari Tasarım 2, Mimari Tasarım 4, Mimari Tasarım 5  ve Mimari Tasarım 7 derslerinin öğrenci projeleri sergisi bu dönem Covid-19 salgını nedeni ile dijital ortamda yayınlamışıtr. 
 
MT1 Koordinatörü Doç. Dr. Senem Kaymaz yönetiminde hazırlanan sergide Heybeliada ve Burgazada'da konut tasarımı üzerine gerçekleştirilen projelerden bir seçki sunulmuştur.
 
MT1 dijital sergisi için https://issuu.com/cemilegulgurcan/docs/mt1_2019-2020_bahar_sergi_
 
MT2 Koordinatörü Doç. Dr. Dilek Ekşi Akbulut  yönetiminde hazırlanan sergide Tuzla Topoğrafyasında Yapı Tasarımı teması ile gerçekleştirilen projelerden bir seçki sunulmuştur.
 
MT2 dijital sergisi için https://issuu.com/ytumt2/docs/ytu_mt2_19-20_bahar
 
MT4 Koordinatörü Funda Öztürk Kerestecioğlu yönetiminde hazırlanan sergide 2019-2020 Bahar Döneminde Mimari Tasarım 4 dersi kapsamında Üsküdar ve Beşiktaş semtlerinde kentsel ölçek ve kentsel ilişkiler aşamalarından başlayarak mimari ölçeğe kadar inen süreç içinde öğrencinin gözlemlerine ve araştırmalarına dayanarak belirlediği konu ve programlara göre sürdürülebilir tasarımların geliştirilmesi hedeflenmiştir.
 
MT4 Üsküdar dijital sergi için https://issuu.com/suluderehatice/docs/mt4_yay_n
MT4 Beşiktaş dijital sergi için https://issuu.com/suluderehatice/docs/mt4_2020_bahar_d_nemi
 
MT5 Koordinatörü Doç. Dr. Serhat Başdoğan yönetiminde hazırlanan sergide 2019-2020 Bahar Döneminde Mimari Tasarım 5 dersi kapsamında Zeytinburnu'nda ileri yaş grubuna yönelik yapılaşma ve kullanım yorumları getiriliyor olması öne çıkmaktadır. Tasarım konusunun başlıca özelliği, tüm dünyada 65 yaş üzeri nüfusun artması ile bu gruba yönelik konut/barınma ihtiyacının mimari açıdan yorumlanması ve çağdaş toplu yaşam alanlarının tasarlanması, ürün ve süreçlerinin tartışılmasıdır. 
 
 
"Proje ekibi hocalarımız Dr. Öğr. Üyesi Güven Şener, Dr. Öğr. Üyesi Füsun Çizmeci, Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ercan, Doç. Dr. Kunter Manisa, Öğr. Gör. Talha Haksever, Öğr. Gör. Zeki Şerifoğlu, Öğr. Gör. Burak Pekoğlu, Arş. Gör. M. Yavuzhan Erpay' a, yayına hazırlık sürecinde katkı sağlayan asistan öğrencimiz Bengü Özmutlu'ya ve bizleri her konuda destekleyen ve sunuş yazısı ile katkı sağlayan Mimarlık Bölüm Başkanı'mız Prof. Dr. Çiğdem Polatoğlu'na  sonsuz teşekkürler."
 
Doç. Dr. Serhat BAŞDOĞAN
Mimari Tasarım 5 Dersi Koordinatörü
 

 

MT6 koordinatörü Öğr. Gör. Ayhan Böyür yönetiminde hazırlanan sergide 2019-20 Bahar döneminde tarihi çevrede yeni yapı tasarımı konusunda üretilen projelerden bir seçki sunulmaktadır.

 

MT6 dijital sergi linki için https://issuu.com/esinyilmaz9/docs/yt_c3_9c_2019-2020_bahar_20d_c3_96nem_c4_b0_mt6_20

 

 

Mimarlık Formel Eğitim Sürecinde Son Modül; 4.YIL 8.YARIYIL

 

Mimarlık eğitiminin pek çok temel ilkesi vardır.

Literatür pek çok yayınla bizleri karşılar;

okulda öğrenilenler, öğrenilemeyenler, az öğrenilenler, çok fazla üzerinde durulanlar…

Daha iyi anlayabilmek, belki de bir yerinden tutabilmek için bu kadar ince eleriz.

Ancak içine girince de görürüz ki bu kadar ayırmak bizi daha zorlar,

görürüz ki aslında her şey bir bütüne ulaşmak içindir.

Ve ilk öğrendiğimiz venustas-utilitas-firmitas ile başlayıp ‘tasarıma yaklaşım tümevarım mı yoksa tümdengelim mi olsun’ ile devam eden ve hep devam eden bir öğrenme sürecidir.

Bölümümüzün 1942 yılında başlayan Mimarlık eğitimi sürekli olarak gelişmekte, değişim ve dönüşümleri irdeleyerek kendi yolunu belirlemektedir. Eğitim programımız bu bağlamda eğitimin niteliğini ölçen çeşitli değerlendirmeleri de başarı ile karşılamakta ve özellikle mezunlarımız, meslek ortamında farklı alanlarda kendilerine yer bulmaktadır.

 

Aşağıdaki linkte Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü 2019-2020 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Mimari Tasarım 7 Dersinin bitirme çalışmalarını göreceksiniz.

 

Süreç içinde yaşananları satırlara/sayfalara/levhalara sığdırmak çok kolay değil ama ardımızdan gelen öğrencilerimizin bilmesini isteriz ki bir tek gün bile boşa geçmedi; özveri ve sabırla, umutla, hatta umutsuzlukla da, az kahkaha çokça endişe ile ama hep birlikte çalıştık, tartıştık, değerlendirdik. Tasarım, belirsizlikleri aşmak için bir araç oldu ve uzun soluklu bir çalışma süreci yaşadık; altı hafta örgün eğitimden sonra sekiz hafta uzaktan eğitim, sonra gene bir hafta daha telafi eğitimi ve finalde de sekiz haftalık uygulama saatini kapsayan iki haftalık eksikleri tamamlama süreci ile birlikte toplamda 17 haftalık bir süreci tamamladık. Ama hiç sıkılmadık, evet çok yorulduk ama vazgeçmedik.

 

Bu yorgunluğun tam bir karşılığı olamasa da emeğin daima hatırlanması adına süreçte katkı gösteren tüm MT7 öğrencilerimize, grup yürütücüsü öğretim üyelerimize ve raportörlerine, Mimarlık Bölüm Başkanlığı adına dijital sergi ve kitap hazırlamaya şevkle girişen genç akademisyen arkadaşlarımıza sonsuz teşekkürü bir borç bilirim.

 

MT7 Dijital Sergisi Linki https://issuu.com/serhatulubay/docs/ytu_mim.pptx

 

Prof. Dr. Çiğdem Polatoğlu

Mimarlık Bölüm Başkanı

Mimari Tasarım 7 Dersi Koordinatörü